A provokatív cím után hadd pontosítsunk egy kicsit:

Hogyan vegyen rá egy megrendelőt, vagy partnert, hogy kifizesse az autóbérlés díját, ha megrendelésének teljesítése közben az Ön saját autója lerobban?

Képzelje el, hogy fontos megbeszélésre készül, esetleg szállítania kell egy terméket, vagy zenészként koncertet kell adnia, és lerobban az autója. Ebben az esetben az lenne az ideális, hogy az autóbérlés díját legalább ne Önnek kelljen fizetni! Nézzük meg, hogy hogyan érheti el, hogy tárgyalópartnere örömmel vállalja át ennek költségét Öntől!

Hadd fejtsük ki Önnek 3 egyszerű lépésben:

1. Tudassuk az ügyféllel a váratlan helyzetet!

Az egyik első lépés, hogy tudatjuk az ügyféllel a kialakult helyzetet, és azt, hogy a helyzet milyen mértékű költségekkel járt számunkra.

Sokszor nem is gondolunk bele, hogy mindaz, ami velünk történt, amit tudunk, vagy gondolunk, csak akkor fog a másikban tudatosulni, ha vesszük a fáradtságot, és szóban ecseteljük számára ezt a dolgot. Hajlamosak vagyunk rá, hogy ilyen esetben lenyeljük a gondolatainkat, és elfojtsuk az tényeket, az információkat. Ennél jobb megoldás, ha azonnal feltárjuk a helyzetet a másik előtt.

2. Világítsunk rá, hogy ez mekkora veszteség a partnernek!

Balesetek történnek. De az a baleset most nem csak velünk, hanem a partnerrel is történik! Szépen rá kell vezetnünk a partnert, hogy vele most baleset történt azzal, hogy lehetséges, hogy nem tudunk vele találkozni, nem tudunk szállítani, nem tudunk teljesíteni. Bármilyen veszteséggel is járna számunkra, komoly lehetőségként kell feltüntetnünk annak a lehetőségét, hogy a teljesítésünk elmarad.

Ezzel bevonjuk az ügyfelet a megoldásba is. Kérdezzük meg, hogy van-e megoldása a problémára! Ha például tárgyalásra igyekszünk, megkérdezhetjük a tárgyalófelet, hogy van-e rá mód, hogy áthelyezzék a megbeszélést az Ön közvetlen közelébe. Az is lehet, hogy a partner, vagy cégének egy autója pont a közelben jár. A megegyezés jellegétől függően meg lehet pendíteni az időpont elhalasztásának húrját.

Gyorsan ki fog derülni, hogy minden megoldás macera, és drágább, mint ha mi bérelnénk egy autót!

Miután átbeszéltek minden lehetséges, macerás alternatívát, az a legideálisabb, ha Ön felajánlja, hogy saját költségén autóbérléssel fogja orvosolni a kialakult helyzetet, de fontos hangsúlyozni, hogy nem csak maga miatt, hanem azért, hogy a másik felet megóvja a költségektől!

3. A kompenzáció más szálon fog érkezni

Ha sikerült bevonnunk az ügyfelet, majd megmutattuk, hogy a tőlünk függetlenül kialakult helyzet milyen költségekkel járhatna számára, ezek után bátran felvállalhatjuk az autóbérlés költségét. Az autóbérlést ugyan nem tudjuk kiszámlázni, mert nem szokás, de az ügyfelünk, partnerünk, megrendelőnk érzékelni fogja erőfeszítéseinket, és az érzékelt erőfeszítés nem marad kompenzálatlanul!

Ezek után már csak nyitott szemmel járva el kell fogadnia azt a kompenzációt, amit a partner fel tud, vagy fel fog ajánlani! Ez lehet a megrendeléssel kapcsolatos, lehet pénzügyi, vagy személyes jellegű. Mind a 3 lépés fontos. Pusztán azzal, hogy megjelenik egy megbeszélésen, vagy leszállít valamit, amire megbízása van, azért nem fog kiemelt elismerést kapni, hiszen mindenki azt fogja gondolni, hogy ez természetes.

Ha betartja az itt leírt pontokat, Ön lesz a legjobban meglepődve, amikor elnézőbbek lesznek az hibáival, több pénzt kap majd az elszámolás végén, vagy új megbízásokat szerez.